Или 5 правила за писане на белетристика за деца от предучилищна и ранна училищна възраст
Yutopia
Урсула Нордстром (1910-1988)
Наративни похвати, които са препоръчителни за детските разказвачи:
П ъ р в и с ъ в е т : създаване на ярки характери – героят е душата на литературата.
В т о р и с ъ в е т : поставяне на „порастването“ като тема – детето читател се интересува преди всичко от порастване то си.
Т р е т и с ъ в е т : вмъкване на вълнуващо действие в историята – гръбнакът на сюжетното произведение е действието.
Ч е т в ъ р ти с ъ в е т : самопредставяне на героя – представяне на героя, не като му се приписват черти на характера, а като му се даде възможност сам да ги прояви.
П е т и с ъ в е т : незабавно начало на историята – наративът да започва с историята без протакане от разказвача.